У савременом свету води се рат против хришћанских темеља Европе, и то је највидљивије на пољу правних прописа. После читања књиге “Право и православље” Зорана Чворовића биће Вам јасно да се свет враћа у паганизам, овога пута обојен анти-породичним вредностима. У „Основама социјалне концепције РПЦ“ пише: „У савременом схватању права, доминирају погледи који су апологетски у односу на позитивно, активно право. У складу са њима, право представља човечији изум, конструкцију коју друштво ствара ради сопствене користи и за решавање задатака које оно само одређује. Према томе, законита је свака измена права уколико је друштво прихвата. Иза писаног кодекса не постоји апсолутно никаква правна основа. За дато гледиште, законита је свака револуција која на силу одбацује законе „старога света“; законито је и потпуно одрицање од моралне норме, уколико друштво одобрава такво одрицање. Према томе, уколико савремено друштво не сматра да је абортус убиство, оно се ни јуридички не појављује као такво“. Али, како Руска Црква сведочи даље, „у оним случајевима када људски закон у потпуности одбацује апсолутну божаствену норму и замени је оном која јој је супротна, он престаје да буде закон и претвара се у безакоње, без обзира на то у какве правне одежде је обучен.“ То, између осталог, значи да хришћанство бива сурово гоњено у савременом свету, и да је данашњи хришћанин „дужан да на законит начини иступи против безусловног нарушавања устава и закона Божјих од стране друштва и државе; ако ја пак такво законито иступање онемогућено или неефикасно, дужан је да заузме позицију грађанске непослушности“ (уосталом, и сама грађанска непослушност настаје са хришћанима, који одбијају да се римском цару клањају као богу, и због тога бивају сурово гоњени). Књига која открива Зато је књига др Зорана Чворовића, доцента Правног факултета Универзитета у Крагујевцу, „Право и Православље“ (Catena mundi, Београд, 2014) дошла у прави час. Њен аутор је на само научник који није бранио сумњиве докторате на „сега – мега“ универзитетима, него је реч о човеку који је остварио значајан продор у осветљавању једне од кључних тема историје права у нас – а то је управо утицај који је хришћанска вера имала на правне норме. Блаженопочивши владика будимски Данило говорио је да православна цивилизација почива на три добра – добром јерусалимству (православној вери Христом откривеној апостолима у Светом Граду Јерусалиму и на Голготи после које је свету заблистало васкрсење из мртвих), добром јелинству (које се, својом трагедијом, одом у славу жртве која је утемељила заједницу, и философијом, љубављу према Мудрости која ће се јавити као Богочовек) и добром римству (римским правним поретком који је извирао управо из насушне потребе да се свет спречи да потоне у хаос и постане пакао узајмног свепрождирања). Зоран Чворовић својом књигом показује како су се добро јерусалимство и добро римство узајамно преплитали, при чему је јерусалимство било кров римству, преображавајући га ка нормама утемељеним у Еванђељу, књизи живог Живота. Студија о Еклоги као суштински првом хришћанском законику Ромејског царства указује нам на низ ствари битних за разумевање овог прожимања. Пре свега, ромејски законодавац – цар настојава на еволуцији права од паганског ка хришћанском. Установа робовласништва је паганска, и противуречи учењу Цркве да је Бог људе створио као браћу, а не као господаре и робове. Али, пошто је ропство чврсто укорењено у друштву, а Црква је позвана да друштво христијанизује, људима се нуди могућност да, на основу хришћанске етике и гласа савести, а не на […] ...
СРБИН.ИНФО