Свега пет одсто албанских ученика из Бујановца, Прешева и Медвеђе, који српски језик уче као нематерњи, има задовољавајуће знање српског и функционалну способност за ефикасну усмену или писану комуникацију на том језику, показали су данас саопштени подаци. По резултатима Студије могућности унапређења наставе и учења српског као нематерњег језика у основним школама у Прешеву, Бујановцу и Медвеђи, углавном се ради о ученицима који су своје знање српског стекли ван наставе, у непосредном контакту с припадницима већинског народа, или кроз праћење медија. Такође је наведено да је потребно да се ученицима обезбеде нови уџбеници, а наставницима за тај предмет одговарајући семинари и обука. Координаторка студије Наташа Бошковић рекла је на скупу у Палати Србија да је студија рађена од фебруара до јула ове године у 16 школа у три општине на југу Србије, међу ученицима одељења четвртог и осмог разреда, где се српски учи као нематерњи језик. Председник Координационог тела за југ Србије Зоран Станковић рекао је да су резултати студије веома важни и да је сада потребно да сви државни органи, локална самоуправа и заинтересовани донатори учине све да се обезбеде средства за спровођење препорука из те студије. ...
СРБИН.ИНФО