Thursday, January 08, 2015

НАЈХУМАНИЈИ СРПСКИ ГЕНЕРАЛ: Преко 100 пута дао крв, одрекао се великог стана и возача!


Војнички посао по својој природни није хуман. Управо из тог разлога је бригадни генерал Драгосав Лацковић одлучио да се на неки други начин искупи, јер сматра да је људски живот највреднији и управо га то духовно обогаћује ...



СРБИН.ИНФО

Шта да једете после празничног преждеравања?


После празничног преједања добро је очистити организам, избегавати месо и масноће и појачати унос намирница које доказано лече организам након свега чему је био изложен током празника. ...



СРБИН.ИНФО

Македонци забранили “српске” обичаје


Дељењем бадњака и паљењем коледарских ватри испред зграда у насељима и квартовима, на градским и сеоским трговима, верници у Македонији су обележили Бадње вече, а потом и Божић. Иако се ради о вековима старој традицији и обичајима, Струмичка епархија канонски непризнате Македонске православне цркве поново је забранила дељење бадњака и паљење коледарских ватри. ...



СРБИН.ИНФО

МИТРОПОЛИТ ПОРФИЛИЈЕ: На цркви је да уклања предрасуде између Срба и Хрвата


СПЦ није заинтересована само за питања статуса свештенства или враћања одузете имовине, већ је животно заинтересована за решавање егзистенцијалних проблема верника ...



СРБИН.ИНФО

ШТА НАМ СПРЕМА ЕВРОПА: Да ли ће деца васпитавати родитеље?


Колико је онда пута потребно да родитељи „физички казне“ дете да би њихово понашање дошло под удар законодавца? И ко ће то и како да докаже? Биће ипак да је реч о нечему другом. Влада Републике Србије је донела 2006. године одлуку о образовању Комисије за израду Грађанског законика Републике Србије („Службени гласник РС“, бр. 104/06, 110/06 и 85/09). Комисија је 2011. године објавила трећу књигу Преднацрта Грађанског законика (која је доступна на сајту Министарства правде Републике Србије и која је коришћена за предстојећу анализу), у којој су регулисани породични односи. Мој циљ је да у овом тексту укратко укажем на шири контекст предложених решења и на њихове одређене недостатке. Комисија је предложила алтернативе у погледу начина на који је могуће уредити значајан број института Породичног права. Међутим, неке од њих нису само последица различитог научно-догматског приступа одређеним проблемима, већ представљају и израз различитих вредносних и идеолошких опредељења која су међусобно непомирљива. Држава ће подстицати рађање деце (члан 6.) или то неће бити случај; по узору на значајан број страних права биће уведена црквена форма брака (члан 24.) или ће супружници у српском праву моћи да закључују брак само пред матичарем; између супружника ће поново постојати обавеза верности (члан 25.), или ће бити задржано решење Породичног закона које ову обавезу између супружника не предвиђа. Најзад, остаје питање да ли ће убудуће српско породично право допуштати сурогат материнство, што је предложено као значајна новина, а о чему недостаје шира расправа. Дакле, са једне стране се препознаје идеја да се наше породично право додатно радикализује прихватањем либералних концепција, у којима су чланови породице неретко постављени као супарници који су овлашћени да до крајњих граница, па и на рачун других чланова остварују своје тежње. Са друге стране, постоји покушај да се поједини институти регулишу у духу конзервативног поимања породице и њеног схватања као државе у малом у којој је слобода сваког од њених чланова ограничена само слободом оног другог и усмерена њиховим заједничким интересом. Да ли то значи да су чланови породице (макар само за потребе насиља у породици) и лице које се бави проституцијом и његов (њен) клијент, као лица која повезује искључиво сексуална релација? Да ли су то два истополна партнера, иако у Србији (још увек) не постоји закон којим би оваквим заједницама била призната правна дејства? О АУТОРУ Милош Станковић је асистент на Правном факултету у Београду. У члану другом, треће књиге Преднацрта постоји декларативан став да „породица као основ друштва ужива посебну заштиту државе“, али у Преднацрту нигде није дефинисан појам породице. Иако то није неуобичајено у упоредном праву, постоје и законодавстава(нпр. Обитељски закон Федерације Босне и Херцеговине, Породични закон Републике Српске, Породични закон Црне Горе) и међународне конвенције (Универзална декларација о људским правима и Међународни пакт о грађанским и политичким правима) у којима јесте дефинисан појам породице. Српски Породични закон и Преднацрт ГЗ посредно дефинишу породицу само када регулишу институт насиља у породици, истичући која се лица сматрају члановима породице. Између осталог, то су и „лица која су међусобно била или су још увек у емотивној или сексуалној вези, односно која имају заједничко дете или је дете на путу да буде рођено, иако никада нису живела у истом породичном домаћинству“ (чл. 197, ст. 3 Породичног закона и чл. 241. став 3 Преднацрта). Иако се у упоредном праву може наићи на различито одређен круг лица која се сматрају члановима […] ...



СРБИН.ИНФО