Wednesday, September 03, 2014

ЂОРЂЕ ВУКАДИНОВИЋ: Напредњаци – нови титоисти




Ду­го на­ја­вљи­ва­ни („ве­ли­ко­го­спо­јин­ски”) бер­лин­ски су­срет бал­кан­ских ли­де­ра са Ан­ге­лом Мер­кел про­шао је са мно­го пом­пе али без опи­пљи­вог ре­зул­та­та. Сем ако под ре­зул­та­том не под­ра­зу­ме­ва­мо спи­ско­ве же­ља, про­је­ка­та и мол­би ко­је су го­сти пре­зен­то­ва­ли не­мач­кој кан­це­лар­ки. Шта­ви­ше, оста­ло је при­лич­но не­ја­сно за­што су се уоп­ште и оку­пља­ли – осим ако циљ ни­је био упра­во сам до­ла­зак као де­мон­стра­ци­ја не­мач­ке но­ве по­ли­тич­ке са­мо­све­сти и по­ра­слог ути­ца­ја. Из­гле­да да и Не­мач­ка же­ли да има сво­је ма­ло цар­ство, од­но­сно, свој ма­ли „бал­кан­ски ко­мон­велт”, на ко­ме се по­на­ша и осе­ћа као ве­ле­си­ла и чи­је по­гла­ви­це по­вре­ме­но сти­жу у Бер­лин на по­кло­ње­ње. Укра­јин­ска кри­за де­ло­ва­ла је као згод­на при­ли­ка да Не­мач­ка до­дат­но ма­ни­фе­сту­је сво­ју моћ и ге­о­по­ли­тич­ку са­мо­стал­ност у тро­у­глу Ва­шинг­тон – Бер­лин – Мо­сква (игра­ју­ћи ма­ло на кар­ту „спе­ци­јал­них ве­за” са Ру­си­јом, а ма­ло на­сту­па­ју­ћи у тан­де­му са Ва­шинг­то­ном, као до­бар и „лош” по­ли­ца­јац пре­ма Мо­скви). ...



СРБИН.ИНФО

No comments:

Post a Comment