Monday, September 01, 2014

КАКО ЈЕ ПОЧЕО РАТ: Неуспела смена генерала Кадијевића




Кривица за излазак Словеније из СФРЈ, уз примјену силе, приписује се ЈНА уз најтеже оптужбе њезиног војног врха. Професорка Мира Марковић ме је у неколико наврата током зиме и прољећа 1991, док је ЈНА сасвим непотребно попуштала пред насртајима хрватских националиста и њихове паравојске, молила да утјечем на генерала Кадијевића да не дозволи да се у народу руши углед ЈНА и стварају услови за опћи јуриш националиста на заједничку државу и њезине институције у свим дјеловима Југославије. Тврдила је да имам више утјецаја на Кадијевића од било кога другог, да она то зна и зато се чудила што озбиљније не интервенирам. Ја сам, дакако, подузимао што сам знао и могао, али нисам сматрао потребним да њу о томе извјештавам. На оптужбе противу ЈНА одговарао сам указујући на опће политичке и психолошке прилике у земљи и тежак положај Армије, за што она објективно није крива. ...



СРБИН.ИНФО

No comments:

Post a Comment